piątek, 9 października 2015

W kuluarach synodu

Myśleliście, że będzie o meczu naszej reprezentacji? Nie. Jest coś ważniejszego niż ten wymęczony remis ze Szkocją. Synod się dzieje. Więc chcę napisać coś o tym, co się dzieje na jego zapleczu. I nie chodzi o ploteczki na temat, kto za komunią dla rozwiedzionych, kto przeciw, ale o zaplecze modlitewne.
Nasza wspólnota uczestniczy w akcji "adoptuj biskupa" (nazwa taka sobie, bo sugeruje jakieś sieroctwo czy coś, ale sama sprawa naprawdę genialna). Tak więc wylosowałyśmy hierarchę, za którego mamy się modlić. 
I jest nim...


Taaadam! Ks. Abp Samuel Kleda, obecny metropolita w Douala, a dawniej biskup diecezji Batouri w Kamerunie.
Nic nadzwyczajnego?
A jeśli wam powiem, że jest to jedyne miejsce w Afryce, gdzie pracują nasze Siostry?

Przypadek? Nie sądzę.

To wszystko dla mnie bardzo osobiste, bo ja tam byłam, miód i wino piłam... to znaczy raczej kuskus i szaszłyki jadłam :-)

1 komentarz:

  1. A mi, me tocaba rezar por el arzobispo Baltazar Enrique Porras Cardozo de Venezuela. No veo ninguna conexión.

    OdpowiedzUsuń